« スキャナー・ダークリー | Main | 年内の動き »

December 28, 2006

さかな竹若のクエ鍋@築地

くえ鍋@築地さかな竹若

今年最後の忘年会でクエを初めて食べました。アラに付いたゼラチン質の食感はアンコウにも似て、身がしっかりしていてふぐより濃厚な味わいです。濃厚なのにさっぱり。最後の雑炊もふぐよりコクがある感じです。たいへんな美味でした。

|

« スキャナー・ダークリー | Main | 年内の動き »

Comments

Post a comment



(Not displayed with comment.)


Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.



TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/77466/13244332

Listed below are links to weblogs that reference さかな竹若のクエ鍋@築地:

« スキャナー・ダークリー | Main | 年内の動き »